Povijest razvoj automobila počinje s prvim nastojanjem ljudi da načine prijevozno sredstvo koje će se samo pokretati bez uporabe ljuske ili životinjske snage. Stoljećima je jedini način kretanja bilo hodanje ili korištenje životinja za vuču ili nošenje tereta. Izum kotača oko 3500 g. pr. Kr., a potom i vozila na kotačima, potaknuo je ubrzani razvoj prijevoza.Također je bila važna pojava vozila s pogonom uz razvoj parnih strojeva u 18. stoljeća i motora s unutarnjim izgaranjem krajem 19. stoljeća. Najvažniji izum u povijesti prijevoza bio je kotač.
Nekadašnjim su cestama ljudi putovali kolima na dva kotača ili kočijama. Vukli su ih konji ili volovi. Kočije bez konja, što su ih pokretali parni strojevi, prvi put su se pojavile u 18.stoljeću.
Izum parnoga stroja stvorio je nove mogućnosti, pa je 1769. g. Francuz N. J.Cugnot konstruirao prvi automobil na parni pogon, a bilo je namijenjeno vuči topova. Parni stroj bio je smješten ispred prednjeg kotača s pomoću kojega se upravljalo automobilom. Budući da se nije mogao zaustaviti kada bi jednom krenuo, zabio se u zid i to je bio neslavan kraj tog vozila.
1803. g. Englez Richard Trevithick konstruirao je parnu diližansu, ali ta vozila su bila teška. Bila je to jedna vrsta kočije koja je odostraga imala parni kotao. Mogla je prevoziti 9 putnika, a kretala se brzinom od oko 13 km/h.
Najstariji na svijetu automobil kojeg pokreće para, proizveden je u Francuskoj 1884. g., a proizvela ga je tvrtka De Dion Boutom El Trapadoux. Automobil pokreću komadići papira, drveta ili ugljena. Njegovi tanki metalni kotači su omotani punim gumama. Najstariji automobil ima rezervoar od 40 litara vod ekoji može prijeći 20 km.
Povijest automobila započinje konstrukcijom prvih motora s unutarnjim izgaranjem, koji su preteča današnjih modernih atomobilskih motora. Pokusni automobili napravljeni su 1876. g. ubrzo nakon izuma motora s unutarnjim izgaranjem. Razvoj današnjih automobila je počeo 1886. g. u Njemačkoj. Prvi automobil je konstruirao i napravio Karl Benz 1886. g. u Mannheimu.
4. ožujka 1887. godine Gottlier Daimler proizveo je svoj prvo vozilo. Daimlerovo benzinsko motorno vozilo doživjelo je svoju prvu testnu vožnju u Esslingenu i Cannstattu u Njemačkoj. To je bilo prvo motorno vozilo s četiri kotača.
Louis Renault konstruirao je 1898. g. svoje prvo vozilo. Dosezao je brzinu od 50 km/h. Priča se da je Renault pokazao svoje vozilo prijateljima i oni su odmah naručili više od deset komada.
Prvu proizvodnju automobila na tekućoj traci počeo je Henry Ford 1913. g.Pokretna traka omogućila je do tada nezamislivu velikoserijsku proizvodnju pa je iz tvornice izlazilo i do 9.000 automobila dnevno (Ford model T).
Nakon I svjetskog rata automobili se proizvode u većim serijama i sve su dostupniji većem broju ljudi.
Daimler-Benz je najpoznatiji proizvođač automobila koji su se proslavili pod markom Mercedes-Benz. Tvrtka je osnovana 28. lipnja 1926., spajanjem tvrtki Daimler i Benz, te je postignut dogovor da će automobili nositi oznaku Mercedes-Benz.
Buba ja najprodavanije vozilo u cijeloj povijesti automobila. Volkswagen ga je izbacio na tržište 1938. g.
Nakon II svjetskog rata 1948. g. počinju se proizvoditi malena osobna vozila poput Renaulta 4 CV i Citroena 2 CV.
Godine 1955. iz Citroena izlazi prvi model originalna dizajna. U dvadeset godina prodan je u milijun i pol primjeraka.
1964. godine proizveden je Ford Mustang, a kasnije je izašao s modelima cupe i kabriolet, te 1965. g. s fastback krovnom linijom.
Godine 1970. engleska tvrtka Rover proizvodi vozilo na 4 pogonska kotača, čvrsto i pogodno za sve terene, a uz to i udobno.
Godine 1984. tvrtka Renault proizvela je jednovolumensko vozilo, prostrani obiteljski automobil sa sjedištima koja se mogu po volji premještati.
Volkswagen Golf je kompaktni automobil dosad proizveden u sedam generacija (plus električna varijanta, a ujedno je najprodavaniji model u povijesti marke Volkswagen s više od 25 miliona prodanih primjeraka do 2007. g. Godine 1992. proglašen je za "Europski automobil godine", a istu nagradu je osvojio i na Ženevskom sajmu automobila 2013. g. Volkswagen na tržište izbacuje novi golf sedmicu 2012. g.
Dolazak osme generacije najprodavanijeg europskog automobila Golf VIII predviđen je za 2019. godinu, njegov razvoj već je započeo, te će biti tehnološki najnapredniji Volkswagen ikad.
Golf IV je oznaka četvrte generacije automobilske marke Golf njemačkog koncerna Volkswagen. U oktobru 1997. ova generacija Golfova je zamijenila dotadašnjeg Golfa III. Sa četvrtom generacijom Golfova (interna oznaka šasije 1J) Volkswagen je postavio nove standarde kvaliteta za buduće proizvode koncerna. Cjelokupna karoserija je elektrolitički pocinčana, a proizvođač daje garanciju od 12 godina za otpornost na koroziju. Sa novim načinom izvedbe nosača motora sa središnjim upornim sponama, Golf IV je postigao izuzetno dobru mirnoću rada motora, a vibracije motora su gotovo u potpunosti uklonjene. Za razliku od prethodnih modela, procjepi između elemenata karoserije su smanjeni, što je također doprinijelo optičkom izgledu. U serijsku proizvodnju uvedeni su dizelski motori sa direktnim ubrizgavanjem i CAN sabirnicom. Od novembra 2003. ova serija Golfova je u Njemačkoj zamijenjena petom generacijom (Golf V). U Sjevernoj Americi, Golf IV je zamijenjen petom generacijom tek 2006. godine. U Južnoj Americi se do kraja 2011. još uvijek proizvodila četvrta generacija Golfova, ali mu je 2007. neznatno izmijenjen dizajn. U Kanadi se ova varijanta jedno vrijeme proizvodila uporedo sa petom generacijom Golfova (koji se tamo naziva i „Rabbit“ - zec) te se prodavao kao „City Golf“. Golf IV je od 2006. do 2008. u Kini prodavan kao "Bora HS" također uz određene izmjene dizajna (ali uz drugu optiku). Do 31. decembra 2008. samo u Njemačkoj bilo je registrirano 1.558.955 Golfova IV.[1]
Renault 4 je kompaktni automobil i bio je prvi automobil na prednji pogon francuske tvrtke Renault koji se proizvodio od 1961. do 1992. godine. Početak proizvodnje ovog automobila podudarala se s prvim većim ekonomskim zamahom nakon nekoliko desetljeća stagnacije u Francuskoj. Ovaj automobil dostigao je milijun primjeraka u veljači. 1966. godine i do kraja proizvodnje u 1992. godine proizveo se u preko 8 milijuna primjeraka. Zbog jednostavnosti proizvodnje u mnogim drugim zemljama svijeta (Australija, Irska, Slovenija, Italija, Meksiko) postojale su tvornice koje su izrađivale Renault 4 po licenci Renaulta, ili su sastavljali automobile iz dijelova koje su dolazile iz Francuske ili od raznih drugih kooperanata